Salam pada anak2 ayah terutama anak bongsu ayah yang sedang study kat SMAP Kajang. Ayah rasa terpanggil untuk memberi peringatan dan nasihat kepada anak2 ayah yang tengah belajar samada kat IPT, MMPT dan SMAP Kajang. Dalam usaha kita menuntut ilmu samada ilmu dunia atau akhirat kita sudah pasti tidak akan terlepas daripada berbagai ujian serta dugaan.Kepayahan dan kesukaran memang sudah menjadi asam garam kehidupan walau apa bidang sekalipun yang kita ceburi. Justeru dalam kita mengejar impian nun jauh disana, kita perlu pada kesungguhan,kecekalan, kesabaran dan berusaha dengan lebih gigih lagi. Kita jangan beranggapan bahawa segala kejayaan itu dapat dicapai dengan mudah. Makin besar cita2 kita makin banyaklah kepayahan dan kesukaran yang akan kita hadapi.

Pesanan Khas buat Adik Afif. Setiap kali adik gagal mencapai peratus yang dikehendaki, setiap kali juga ayah dengar perkataan yang sama yang keluar dari mulut adik. Ayah rasa begitu sikit hampa atas sikap adik yang sudah mengaku kalah awal padahal ini merupakan baru peringkat permulaan. Dimana kita akan dapat perkara mudah dalam menuntut ilmu? Sekolah mana yang menyediakan sukatan pelajaran mudah untuk kita lulus mudah dalam exam? Sebenarnya adik! Apa yang adik hadapi disana, itu jugalah yang abg2 dan kakak adik hadapi masakini.Apa yang teman2 adik hadapi di SMK lain pun itulah yang adik hadapi diKajang sana. Cuma peranan guru2 SBP dan SMK mungkin tak sama. SBP dan SMK tak sama. Pelajar SBP dan SMK tak sama. Apakah adik ingin mensia2kan kecerdikan dan kepandaian yang ALLAH anugerahkan pada adik ditempat yang bukan layak untuk adik. Adik fikirlah dengan fikiran yang lapang. Jangan buat keputusan yang akan merugikan adik sendiri.adik kena sedar dan insaf segala kepayahan dan kesukaran adik hadapi hari ini Allah akan bayar dengan kejayaan satu hari nanti. The most important. You must be comitted and go on to study hard because ALLAH must be blessed you anytime. WE ALL PRAY FOR YOU AND OUR SUCCESS . Wassalam......

0 comments:

Post a Comment

My Family

My Family

IDOLAKU

IDOLAKU

PERJUANGANKU

PERJUANGANKU

About Me

Diputerakan pada tanggal 06.04.1961 di Kampung Tanjung Kanan,Kuala Nerang, Kedah Sejahtera.Telah mendirikan mahligai bahagia bersama Hajjah Faizah binti Md.Ariff yang pernah ku kenali pada tahun 1985. Hasil perkongsian hidup ini, kami dikurniakan 7 qurratul 'ain. 5 putera dan 2 puteri.

الوقت كالسيف فإن لم قطعه، قطعك

Calendar

Comments


ShoutMix chat widget

Followers

PAS FOR ALL

PAS FOR ALL

Visitor